2010-12-06

أعترف ...


السلام عليكم , ومساء الخير , رجعنا لزمن الواجبات و الواجب مرسل من الأستاذة سفيره بعنوان اعترف .. ^_^ وقبل الأعتراف " كل سنة و أنتم طيبين أحبابي في الله " .. ,, نبدأ
1-أعترف  أني مزيج من العقل و الجنون والطفولة و النضج و الهدوء والعصبيه.. واني غريبة أطوار ...*_^
2-أعترف أني السنه هذة صقلتني بشكل ممتاز ونافع لعمري الباقي واعترف برغم كل الألم اللى حصدته في هذة السنه فهي كانت أجمل سنه .
3-اعترف أني عنيده بس محبش حد يعاندني ^_^ و متمرده بس بهدوء و بحب المزح والأغاظه .
4-أعترف أني افضل أمارس هواياتي في البيت على اني اروح اى تجمع نسائي زي الأعراس او غيره و هذا مش انطواء ولا تكبر
5-أعترف اني مثالية بمايفوق الحد واسعى للكمال ولو كان استحاله..
6-أعترف انه يقال عني حساسه ولو حصل وزعلت من اى تصرف يقال اصلها حساسه مع ان التصرف هذا لو اتقاس بالمنطق وحدث للشخص نفسه كان اتفق معي انه يخالف الادب واللياقه بس يقع الامر دائما عليا علشان ثوب الحساسية :)
7-أعترف ان ذاكرتي قوية ومنسيش بسرعه وممكن منسيش ابدا حتى لو حاولت ابيع ذاكرتي.
8-أعترف اني لو ظلمت استحاله اخذ حقي بيدي ولو كنت قادره على اخذه .. استعمل الدعوه ووالله العظيم عمري مادعيت على حد وما استجاب الله لي .
9- واعترف أني لواذيت حد منمش لحد ما يسامحني الشخص هذا ولما يسامحني اظل اوجع في نفسي عشان يسامحني الله لأني احس ان الذنب في الشخص ذنب في الله .
10- أعترف أني بختبر صديقاتي بحفظ السر والكذب واللى تفشل في حفظ السر تصبح صديقة درجة 2 عندي واللى تكذب عليا بتخلص من صداقتها ..
11- اعترف اني احب الدببه والورد واشتريهم لنفسي و بموت حب في شهر ديسمبر علشان عيد ميلادي فيه و سابلغ 23 وماادراكم ما23 واعترف اني لو دخلت مدونتي يوم 21 ديسمبر ومالقيتكم تقولولي كل سنة ونتي طيبة بقفل باب المدونه بالقفل
12- اعترف اني اخذت عهد على نفسي اتعلم الطبخ بعمق لما القى اللى امه داعيه عليه
وحتى ياتي نكتفي بالوجبات السريعه ^_^
13-سئلت سفيره اذا تحب اعترف بشئ  معين قالت اعترفي بحديثك معي وهو اني  تشاقيت عليها وحدثتها بالمغربيه فضحكت وقلت لها احب اللهجة المغربية موووت برغم اني يمنية وبحب كلمه ديالي لذا بغينا عريس من المغرب يقول الحبيبة غاردين ديالي كنقولو نحنا الحبيب ديالنا ^_^ وديالي تعني حقي باليمني وبتاعي بالمصري..
14انصح الناس كثير ولهذا يضجر البعض مني او يجرحوني ..اوقات اتالم واقول خلاص مابنصح حد بس شكلي ما اتوب ^_^ وارجع انصح النصيحة تمشي في دمي

امممم بس يكفيكم اعترافات مابحول الواجب لحد علشان مش حابه اورط حد 
بس الدعوه مفتوحه لاي حد حابب يتورط ^_^
واخيرا كل سنه وانتم الى الله اقرب ونحبكم في الله :)

35 التعليقات:

شمس النهار يقول...

اعترافات زي الفل
هل لديكي اقوال اخري

تصدقي الاعترافات دي خلتني اعرف لأول مره انك مغربيه
وده يعني اننا نسايب
:))
ايوة مراة اخويا مغربيه
من البربر
وكمان عجبني انك فاهمه يعني ايه تزعلي حد
ده معناه ان عندك نفس لوامه
وهي افضل الانفس

ربنا يبارك فيكي ويريح قلبك
ويرزقك باللي هتتعلمي فيه الطبيخ
:))

Seema* يقول...

:D

أنا - الريس يقول...

ازيك يا الغردينيا ديالي :)

عامله ايه كل سنة وانت طيبة بالسنة الهجرية ربنا يجعلها سنة قشطة عليكي

كل سنة وانت طيبة بمناسبة عيد ميلادك 23

بالنوسبة بقي للصفات اللي ديالي قولتيها فوق احلي صفة رقم 10 وياريت تقوليلي ازاي بجد .

سواح في ملك اللــــــــــــــــــه- يقول...

ذكيه وواقعية وخفيفه الظل والروح
وتتالمين كثيرا ومؤمنة هكذا رايت الغاردينيا
تحيتي الطيبه

فشكووول يقول...

تحياتى
ما علهش يا غاردينيا
مش بحب الواجبات .. يا دوب وانا فى المدرسه كنت احل الواجب بالعافيه وساعات مش بحله وتانى يوم المدرس يمدنى على الفكله
تحياتى

زهرة(جنى)الاسلام يقول...

السلام عليكم
كل سنة وانتى طية اولا
ثانيا
اجابات رائعة حلوة التوريطة دى
هههههه
شوفتى بقيت بضحك اهو ياسيتى

الغاردينيا يقول...

^_^ انتي اللى زي الفل ... و ياستي كل دا وعايزة اقوال اخرى ؟ بعدين يقولوا الغاردينيا ثرثارة ههههه

ولا ياشموسه انا مش مغربيه ههههه انا مسلمه يمنيه
بس عندي كثير صديقات مغربيات عبر النت وعلاقتي فيهم قوية ومن وقت طوويل لذا اجيد لهجتهم ههههه تقدري تقولي اني شاطره في اللهجات اجيد المصري وشوي مغربي وكثير يمني هههه المهم ربنا يحفظ لك اهلك

هم المغاربة اصلهم يرجع لليمن بالمناسبه بس الاوربيين
بيقولولهم انتو اصلكم امازيغي ومابعرف شو بس هذا مش صح وفيهم بربر كمان
بالنسبة للدعوه أقول آآآآآآمين وضحكت على فكره على عبارة تتعلمي فيه الطبيخ ههههه ايوا هتعلم فيه ^_^
مواااااااح

الغاردينيا يقول...

6-6
مرحبا سيما دوم البسمه حبوبتي

(ست* جنى* الحسن) يقول...

سلامو عليكو..
ازيك يا قمر وحشتينى
عجبنى الرد9 و10
الله يحفظك ويحميك ويسعدك

انى احبك فى الله

هبة فاروق يقول...

اعترفاتك تدل على انك انسانسة رقيقة وطيبة وبالطبع انتى عنيدة مثلى فمواليد برج القوس يمتازون بشخصيتهم القوية وعنادهم
وبالصدفة انا ايضا من مواليد شهر ديسمبر يوم 21
وان شاء الله حاجى واقولك كل سنة وانتى طيبة ولو قدر الله ونسيت تعالى فكرينى لانة يوم مولدى ايضا وللاسف
دائما لا اتذكرة ويذكرنى بة الاخرين
شكر لك وتقبلى مرورى

eng_semsem يقول...

كل سنه وانت طيبه بمناسبة السنه الهجريه وقدامك كام يوم تعيشي فيهم عمر اللي 22 ما تضيعهمش وربنا يعيد عليكي اعيادك بخير وسعاده وجميل انك تخافي على الناس وتخافي من زعلهم واحيانا الواحد يقابل مشكله مع حد في تقبل النصيحه بس ده مش معناه انه يبطل ينصح كل الناس وبالتوفيق ويا حظه وهناه اللي هياكل من ايدك
تقبلي تحياتي

الغاردينيا يقول...

كويسه يارايس 6-6 يارب تكون انت كمان كويس وباحسن حال وكل سنه وانت طيب وربنا يجعلها سنه قشطة عليا وعليك ,
اما عيد ميلادي فلا اشتي اسمعها يوم 21 لسه احنا في اول الشهر لها طعم مختلف اصلا بيوم 21 ممممممم بس يلا اقبلها وكلي امتنان ^_^ اخاف تنسوا يوم 21 اصلا لا خيار لدي ^-^
بالنسبة لرقم 10 .. عادي اقعد مع صديقه واسرها في موضوع وطبعا مش بالضرورة موضوع خطير بس ضروري يكون موضوع ولا واحدة من صديقاتي تعرفه من قبل علشان لما تتكلم فيه بقية صديقاتي اللى بيسمعوا الكلام يستغربوا ويقولوا بجد امتى حصل دا ؟ وليش الغاردينيا ماقالت لنا عنه ويتصلوا ويسئلوني ساعتها اعرف انها مش بتحفظ سر واحذر مستقبليا اني اقلها سر حقيقي ... اما الطريقة 2
هي اني اسرها في شئ وارسل صديقة اثق فيها تتكلم معها وتحاول تجرجرها في الكلام .. بحب اختبر اصدقائي
لاني مسؤله عمن اختارهم ليكونوا اصدقائي
مساله الكذب بتاخذ وقت علشان تظهر بس اقدر اقولك ببساطه حبل الكذب قصير وعاده اصدقائي تحت مراقبتي
ولا اصادق كل من هب ودب , تحية رائاسيه لسموك

الغاردينيا يقول...

شكلك بتعرفني ياسواح ^_^
عشان شوفتني صح واضف لماقلته انت اني امتلك خيال
واسع برغم اني واقعية ^_^
اعطر تحيات و كل سنه وانت طيب

......................

عم فشكوووول منور والله
بصراحه انا مقصرة في حق مدونتك قريبا ازورك :)
ويااه لا اتخيل عم فشكول معاقب هههه
بالمناسبه انا نفسي مش بحب الواجبات بس كنت بكتبها وبسلمها متاخر ^_^
كل سنه وانت طيب ,

الغاردينيا يقول...

وعليكم السلام زهرتي
وانت طيبة ياعسل
وايواااااا كنت لسه بقولك انك حلويتي اكثر من المعتاد
شفتي ازاي الضحكه بتعمل عمايل ^_^
موااااااااح

........

ست جنى السحن وعليكم سلام حبيبتي
ونتي كمان وحشاااني و وسامحيني نسيت ازور مدونتك كل مره اقول بزورها وبنسي
ارق تحيه وكل سنة ونتي طيبة ياعسل
واحبك الله

الغاردينيا يقول...

يااااااااااااااااا فرحتي هههه
واخير وجدت من يشاركني عيد الميلاد
بكتب اسمك عالكيكه ^_^ ممكن تيجي اليمن تحتفلي معايا ياهبه ونطفي الشمع سويا ههههه
اسم جميل على فكره وسعيده جدااااا وصدفة جميلة بجد
وانا عن نفسي مش بنسى عيد ميلادي ولا يهمك افكرك انا بيه موااااااااح ياشريكة ديسمبر 21

...................................

مرحبا اسامه :)
ونت طيب اخي وربنا يكرمك ويسعدك يااااااارب
ارق تحياتي وشكرا للكلام الجميل

عباس ابن فرناس يقول...

الغاردينيا تعترف تان تان هههه

بجد اعترفات تليق بالغاردينيا

اذاً الغاردينيا

مستجابه الدعاء

اذاً احزرو الغاردينيا
وخصوصاً انها غريبة الاطوار
كل سنة ونتى بصحة وخير وسلامة

كلمات من نور يقول...

جميلة ردودك يا غاردينيا الحبيبة


تـمـر الايآم والشهـور لنبـدآ سنـة جديدة
ونطـوي سنـة مرت بكل مافيها من ذكريات
في كل سنـة تختلف مشاعرنا وآحاسيسنا
فقد مرت السنة بالعديد من الذكريآت
المؤلمة والجميلة
والتي كان لها الاثر الكبير في نفوسنا
ولايسعني عند نهاية كل عام سوى آن أتمنى
لنفسي ولمن أحب سنة مليئة بالافراح
والمحبة والسلام والسعادة والنجاح وندعـو لمن فقدنا من الاحباب بالرحمة

الغاردينيا يقول...

هكذا اذن يا عباس هههههه

مش انا امك الروحانية سادعو عليك اذا تشاقيت اذن ^_^ او احول عليك التوريطه اجباري ^_^ هههه

ارق التحية وكل سنة وانت طيب :)

الغاردينيا يقول...

ربنا يخليكي لي يا احلى ام :)

وكل سنة وانتي طيبة وبالف خيررررر يارب :)

مواااااااااااح

Amwaj يقول...

وإنتي بخير وصحة وسلامة يارب :)

إنتي رائعة يا غاردينا بصفاتج وشخصيتج اللي تعرفت عليها أكثر من اعترافاتج

موفقة :)

صفحات مُلطخّة بحروفي يقول...

حلوة اعترافاتج ^^
كل عام وأنتِ بخير =)

الغاردينيا يقول...

سلمتي امواج ما انحرم منك يارب :)

لكي اعطر التحيات

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

حياك الله أخي محمد

ان شاء الله ساطلع عالامر

نورت
.......................

وانتي بخير حبوبتي صفحات

نورتي عنيا ^_^

توهة يقول...

ياريت يعملوا التعليقات بالايموشن كنت حبتسم واعمل لايك : )

اعترف أني عنيده بس محبش حد يعاندني ^_^ و متمرده بس بهدوء و بحب المزح والأغاظه .

وانا ايضا جدا ... بصره دي بالمصري معرفش معناها بالمغربي : )

كل عام وانت بخير- بمناسبه السنه الهجريه فقط لأني لا أؤمن بالأعياد الميلاد-وأنت لله أقرب

الغاردينيا يقول...

ههههههه
مرحبا ياتوهة وبصرى بصرى ياستي معناها وصل
وانا مش مغربيه انا يمنية :) قلت فقط اني بحب اللهجه المغربيه واحاول اتعلمها :)
وانت بخير وبالف صحه وعافيه
( انا اؤمن بان الدين الاسلامي دين واسع ولا يضره بتاتا ان ابتسم في يوم عيد ميلادي :) واسمع عباره كل سنه وانت طيبه )
تحية عطره ونورتيني

المتبهدلون في الأرض يقول...

أنا بحب الاعترافات خصوصن لما تكون مش هترضي النفس

الاعتراف :
2 - السنين الدسمة دي بتكون أحلى سنين لإن بعدها الانسان شاف الأحلى بسببها
4- غريبة على غير الستات
5- المثالية متعبة جدن .. على الأقل لو قمتي بيها ودا مش من البشر ,هتتعبي ف إنك مش هتلاقيها من حد بتاتاً بالعكس لو حد مثالي لقيتيه هتلاقيه بيطلب المثالية وبيوهم نفسه إنه بيعطيها وهو طالب لا معطي
7- قريت حكمة (السعادة في صحة جيدة وذاكرة سيئة) بس طبعن في الدراسة كده أحلى (المذاكرة مرة واحدة
8- استر يارب وبتحلفي كمان .. إنتي بتخوفينا بقه P:-
11- بجد أحلى حاجة ..ليه الواحد يستنى لما حد يجي يسعده طالما بإيديه يسعد نفسه
10-14 - واضح من الاعترافين دولا فعلن إنك مثالية جدن .. وبتحاولي تساعدي الآخرين إنهم يكونوا كده
أنا أعرف حد (أو أكتر من حد ) من مواليد شهر 12 ديسمبر كانون الأول ( دجنبر ..) ليهم صفات مشابهة

أحلى شيء الاجمال والدقة في الاعتراف .. عامكم سعيد

الغاردينيا يقول...

2- كانت دسمه بشكل مؤلم جدااا :) بس الحمد لله نتعلم من كل شئ . وصدقت فيماقلت :)
4- قلت اني غريبة اطوار ههههه و تصرفي هذا يزعج امي على فكره , تقول ان كل الامهات بناتهم معاهم الا هي تطلع بدوني :)
5- بالفعل متعبة جدا احاول التوسط الان
7-صدقت حتى انا سمعت الحكمه دي وهناك حكمه اخرى تقول اشقى اهل الارض اقواهم ذاكره
8- لا والله ههههه بس حبيت ااكد ان الله مابيضيع حد يعتمد عليه ابداااااا
11 - لان السعاده مش بتزور حد ! :) احنا اللى لازم نروح لها
اخيرا ( دجنبر ) يعني ايه ؟ اول اسمع الكلمه دي هههه

اسعد الله كل ايامك
وكل عام وانت بخير

غير معرف يقول...

اعترافات جميلة

استمتعت بقراءتها :)

ربنا يسعد أيامك غاردينيا

الغاردينيا يقول...

ويسعدك يا اميررررر :)

دمت بود ,

سفيرة المحبه يقول...

جيت جيت << اهلا اهلا توه ما نور المكان :d
وقعتي في الفخ اخيرا و اعترفتي :p
والله استمتعت كثييييييرا وانا اقرأ في اعترافاتك لين وصلت لكلمة الحب ديالي ههههههه والله مت ضحك
تصورتك كيف تنطقيها هههههههه
خلاص ولا يهمك جاري البحث عن عريس مغربي بس مسكين لازم يكتب وصيته قبل لا يتزوجك اخاف ترتكبِ فيه مجزره هههههههه
يلا يا حلوه اشوفك ع الماسنجر نكمل باقي الاعترافات :p
موووووفقه يارب وكل سنه وانتي بالف خــــــــير (f)

مدونة بكر أحمد. يقول...

الللل

المتبهدلون في الأرض يقول...

دجنبر .. غريبة ,دي يعني ديسمبر بالمغربية

مدونة بكر أحمد. يقول...

كعادتي اطلب مساعدتك

لقد اختفت مدونتي بدون اي سبب او مقدمات، فهل من طريقة لإستردادها ؟

الغاردينيا يقول...

روح مدونتك وضعت تعليق لك

الغاردينيا يقول...

يا ايها المتبهدلون في الارض :)

ماغريب الا الشيطان هههه

انتبه لماقلته في التدوينه انا يمنيه !

ومش مغربيه ! فقط اجيد التحدث بببعض كلمات مغربية لان عندي كثير صديقات مغربيات :)

الغاردينيا يقول...

وقعتيني ياسفيره هههههههه

الناس ظنوا اني مغربيه الان

وحشااااااااني يابت اختفيتي الايام الماضيه :)

تحية ياعسل

وانتي الاحلى مش لهجتي :)

إرسال تعليق